Αλ. Καπανιάρης: Το διαδίκτυο μπορεί να είναι δημιουργικό

Μοιράσου το άρθρο:

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ψηφιακή Παιδεία»  που αφορά τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και την πρώτη τάξη γυμνασίου παρουσιάστηκε χθες σε ημερίδα στο υπουργείο Παιδείας από τους δημιουργούς του, Αλέξανδρο Καπανιάρη περιφερειακό συντονιστή εκπαίδευσης στον τομέα της πληροφορικής για τη Θεσσαλία και Άρτεμις Τσίτσικα, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιατρικής στο ΕΚΠΑ. Πρόκειται για έναν οδηγό βιωματικών δραστηριοτήτων για το δημιουργικό διαδίκτυο, απέναντι στο φαινόμενο των δυσλειτουργικών διαταραχών που συμβαίνουν λόγω της υπερβολικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο.

Το πρόγραμμα που λειτουργεί διαδικτυακά μπορούν να το εφαρμόσουν εκπαιδευτικοί αλλά και γιατροί σε χώρους εκπαίδευσης παιδιών σε αυτή την ηλικία. Όπως ανέφερε στην ΕΡΤ Βόλου ο κ. Καπανιάρης, το πρόγραμμα έχει ήδη εγκριθεί από το υπουργείο και θα το εντάξει στην επίσημη λίστα με εκπαιδευτικά προγράμματα στο χώρο της υγείας για να χρησιμοποιηθεί και από γιατρούς σε παρεμβάσεις που κάνουν σε σχολεία.

Το πρόβλημα εθισμού παιδιών και εφήβων στο διαδίκτυο είναι μεγάλο, και όπως επισήμανε ο κ. Καπανιάρης, το Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαία Κυριακού», έχει ειδική μονάδα εδώ και χρόνια για απεξάρτηση από το διαδίκτυο. «Βλέπουν πολλά περιστατικά, και διαθέτουν γραμμή help desk και υπάρχουν κι άλλοι φορείς που παρέχουν βοήθεια. Πράγματι είναι ένα φαινόμενο της εποχής και δίνεται μια διαρκής μάχη για να αναστραφεί το κλίμα. Αναφερόμαστε σε μια νέα γενιά που έχει μεγαλώσει με το διαδίκτυο και με τις φορητές συσκευές, όλα αυτά λειτουργούν αθροιστικά ( κινητό, ταμπλετ, υπολογιστής, τηλεόραση) και καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του χρόνου των παιδιών», παρατήρησε.

Τόνισε ότι υπάρχει απάντηση σε αυτό που είναι το δημιουργικό διαδίκτυο. «Υπάρχει πλούτος υλικού στο διαδίκτυο ώστε να ασχοληθεί κανείς δημιουργικά, και φυσικά να υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες εκτός σπιτιού.

Όπως εξήγησε ο κ. Καπανιάρης, το πρόγραμμα αφορά έξι βιωματικά  εργαστήρια και στην ουσία πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που μπορεί να κατεβάσει ο καθένας δωρεάν από το ίντερνετ. Διαθέτει ένα θεωρητικό πλαίσιο και στη συνέχεια έξι εργαστήρια με τη συμμετοχή παιδιών των τελευταίων τάξεων δημοτικού και Α, Β γυμνασίου που θεωρείται η καλύτερη ηλικιακή ομάδα παρέμβασης. Υπάρχει το σενάριο  για τον εκπαιδευτικό που θα το εφαρμόσει και φύλλα δραστηριότητας για τα παιδιά.

«Αναπτύσσονται ζητήματα αξιολόγησης των σελίδων, το θέμα των fake news, της διαδικτυακής αποπλάνησης, των εκβιασμών που γίνονται στο διαδίκτυο, της αξιοπιστίας του υλικού, ο τζόγος, το παιχνίδι κ.α. «Με έναν βιωματικό τρόπο τα παιδιά θα μάθουν για τους κινδύνους και θα αναπτύξουν δεξιότητες. Οι ψηφιακές δεξιότητες του ευρωπαίου πολίτη είναι διαβαθμισμένες και πολλών επιπέδων και αυτό θα το δουν τα παιδιά όταν βγουν στην αγορά εργασίας. Θα πρέπει λοιπόν να εγκαταλείψουν την ψευδαίσθηση ότι κάποια παιδιά είναι χακερ, ή πολύ έξυπνοι χρήστες»

Νέο βιβλίο με τίτλο «Ψηφιακή γενιά»

Ο κ. Καπανιάρης αναφέρθηκε επίσης σε ένα βιβλίο με τίτλο «Ψηφιακή γενιά» και απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους και στο οποίο συμμετέχει συγγραφικά. «Πρόκειται για ένα συλλογικό τόμο που γράφουν έγκυροι επιστήμονες , ψυχολόγοι, γιατροί, ένα διαθεματικό βιβλίο από τις εκδόσεις «Πεδίο», το οποίο θα κυκλοφορήσει τέλος Ιανουαρίου. Αφορά και γονείς και εκπαιδευτικούς, καθώς πραγματεύεται τις δυσλειτουργικές διαταραχές λόγω υπερβολικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο», ανέφερε.

 

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Prev Επιλογή Ευθύνης: «Πολιτικό ναυάγιο σε βούρκο»
Next Έκρυβε στο σπίτι του ολόκληρο οπλοστάσιο 53χρονος στο Βόλο