Βόλος: Εκπαιδευτικοί στα θρανία του Αθανασάκειου Μουσείου

Ημερίδα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιείται την Κυριακή 22 Ιανουαρίου από τις 9π.μ. -14:00 στο Αθανασάκειο Μουσείο Βόλου. Εξήντα εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης θα πληροφορηθούν τρόπους διαμόρφωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε αρχαιολογικού χώρους με παραδείγματα από τον Αρχαιολογικό χώρο του Σέσκλου.

Τη ημερίδα οργανώνουν το Αθανασάκειο Μουσείο, το Σωματείο Φίλοι του Αθανασάκειου Μουσείου Βόλου και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης Μαγνησίας που σήμερα έδωσαν συνέντευξη Τύπου.

Η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, Έλσα Νικολάου, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι σε αυτή την πρώτη φάση οι εκπαιδευτικοί επίσης θα περιηγηθούν στα εκθέματα του Μουσείου με τέσσερις θεματικές, Θεοί και χθόνιες θεότητες, παιχνίδια στην αρχαιότητα, η κεραμική παραγωγή στην αρχαιότητα και ανταλλαγές προϊόντων και εμπόριο στην αρχαιότητα. Στη συνέχεια θα κληθούν να σχεδιάσουν το δικό τους πρόγραμμα τοποθετώντας το στο πλαίσιο της ύλης που διδάσκουν, θα το παρουσιάσουν στο τέλος της ημερίδας και αργότερα θα πειραματιστούν στο σχολείο δουλεύοντας για το πρόγραμμα που οι ίδιοι έχουν σχεδιάσει. Τον Απρίλιο του 2017 θα παρουσιάσουν στη β’ φάση της ημερίδας το ολοκληρωμένο πλέον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που σχεδίασαν και υλοποίησαν με τους μαθητές τους.

Το Μουσείο αποτελεί κύτταρο παιδείας και πρέπει να μετατραπεί σε χώρο μάθησης και ψυχαγωγίας επισήμανε η πρόεδρος του Σωματείου Φίλοι του Αθανασάκειου Μουσείου, Σούλα Μπαρτζιώκα. Ανέφερε ότι η πρόταση για το σεμινάριο προήλθε από τους φίλους του Μουσείου. “Ο πλούτος των μουσείων ανήκει σε όλους και λειτουργεί ως μάθηση και ενδυνάμωση εθνικής μας συνείδησης”, επισήμανε.
Την επιθυμία το Μουσείο να γίνει προέκταση της σχολικής τάξης εξέφρασε η Κική Δανιηλίδου υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Β’θμιας Εκπαίδευσης. “Επιδιώκουμε οι εκπαιδευτικοί που θα επιμορφωθούν να βρουν θεματικές μέσα στο Μουσείο για να κάνουν το μάθημά τους”, εξήγησε.
Τέλος ο Αντώνης Αντωνίου υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων της Α’θμιας Εκπαίδευσης τόνισε ότι “καινοτομία αποτελεί να καταστήσουμε τον ίδιο τον εκπαιδευτικό εφαρμοστή και απόλυτο κυρίαρχο του να παρουσιάσει και να προβάλλει μία θεματική ενότητα από τις τόσες που υπάρχουν στο Μουσείο. Επισήμανε ότι είναι πολλά τα εργαλεία που αναπτύχθηκαν και συγκεντρώθηκαν κατά καιρούς και πλέον είναι δυνατό να μεταφερθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα.

ΠΗΓΗ