Βόλος: Νέους κόμβους – επέκταση περιφερειακού εξήγγειλε ο Σπίρτζης

Στην γενικότερη φιλοσοφία που διέπει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την προώθηση έργων με αναπτυξιακό προφίλ εντάσσονται οι ανακοινώσεις που έκανε σήμερα από το Βόλο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με έργα που προγραμματίζονται για την περιοχή της Μαγνησίας και στόχο έχουν να μετατρέψουν τον Βόλο σε κέντρο συνδυασμένων μεταφορών.

Στο πλαίσιο αυτό – όπως είπε – είναι σε εξέλιξη μελέτη βιωσιμότητας  για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού του Βόλου με το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου και το λιμάνι του Αλμυρού. Όπως μάλιστα είπε, ο Βόλος είναι μια από τις ελάχιστες πόλεις της Ελλάδας που έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα να διαθέτουν σε πολύ κοντινές αποστάσεις λιμάνι, αεροδρόμιο και σιδηρόδρομο και αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί.

Ο κ. Σπίρτζης, πλαισιωμένος από τους δύο Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου του, κ.κ. Γ. Δέδε και Θανάση Βούρδα, αλλά και την πρώην υφυπουργό, Μαρίνα Χρυσοβελώνη και με παρόντες της υφυπουργό Οικονομίας, κ. Κ. Παπανάτσιου και τους δύο τοπικούς βουλευτές, κ.κ. Αλ. Μεϊκόπουλο και Μάκη Μπαλλή, ανακοίνωσε – μεταξύ άλλων – το έργο της παράκαμψης της Αγριάς μέχρι το Μαλάκι, που θα γίνει συνδυαστικά με τα υδραυλικά έργα στο ρέμα της Παιδόπολης Αγριάς. Δεν θέλησε ωστόσο, να αναφερθεί σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, πριν το έργο ωριμάσει.

Επίσης, ο υπουργός ανακοίνωσε την χρηματοδότηση κατασκευής ακόμη τεσσάρων κόμβων (πλην αυτών που η κατασκευή της ξεκινά τον επόμενο μήνα) εντός των ορίων του Δήμου Βόλου και συγκεκριμένα, στη διασταύρωση των οδών Αθηνών και Λαρίσης, στην Μπουρμπουλήθρα, στον δρόμο Μάραθος – Κριθαριά και στην Χρυσή Ακτή Παναγιάς.

Εξήγγειλε ακόμη, την χρηματοδότηση της μελέτης παράκαμψης του Χιονοδρομικού με 200.000 ευρώ, καθώς και την ολοκλήρωση της μελέτης για την παράκαμψη του «S» στη Νέα Ιωνία, ώστε να ικανοποιηθεί ένα αίτημα δεκαετιών, να φύγει η σιδηροδρομική γραμμή από τον αστικό ιστό.

Για την παράκαμψη του Χιονοδρομικού Κέντρου (για το οποίο χαρακτήρισε «καινοτομία» το γεγονός ότι ο δρόμος είναι παράλληλα και πίστα του σκι) ο υπουργός δήλωσε ότι είναι μεταξύ των έργων που εξετάζονται, ενώ έκανε λόγο για διαδικαστικά προβλήματα όσον αφορά στο μεγάλο έργο της παράκαμψης Ζαγοράς, καθώς δεν είναι ενταγμένο σε ευρωπαϊκά προγράμματα και πρέπει να βρεθεί τρόπος χρηματοδότησής του.

Έκανε παράλληλα γνωστό ότι σε συνεργασία με τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Αγροτικής Ανάπτυξης αναζητείται χρηματοδότηση για αλιευτικά καταφύγια και μικρά λιμάνια, ενώ τόνισε πολύ σύντομα θα κατατεθεί ο νόμος για τα υδατοδρόμια, η λειτουργία των οποίων θα συνδέσει τον Βόλο, όχι μόνο με τα νησιά των Σποράδων, αλλά και την Χαλκιδική και άλλες τουριστικές περιοχές, αποφέροντας μεγάλα οφέλη για το νομό.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου,  ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως έγιναν συναντήσεις με φορείς αλλά δεν προχώρησαν  σε κάτι πιο συγκεκριμένο για την προσέλκυση εταιρειών.

Σε αναφορά του εξάλλου, στο κόστος των διοδίων, ο υπουργός το χαρακτήρισε ιδιαίτερα υψηλό. «Εμείς αυτό το μοντέλο δεν το πιστεύουμε» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως θα υποβληθούν πολύ συγκεκριμένες προτάσεις, με έξυπνους τρόπους για να μειωθεί το κόστος των διοδίων. Στο πλαίσιο αυτό δε, εντός του 2018 εκτιμάται ότι θα έχει εγκατασταθεί το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, ώστε να υπάρχει δίκαιη χρέωση στους πολίτες.

ΠΗΓΗ

Prev Βόλος: Νέα αυτοκτονία ηλικιωμένου - ert.gr
Next Λίμνη Πλαστήρα: 1ος Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος