Καρδίτσα: Μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο για την υγεία

«Στο εργατικό και λαϊκό κίνημα επιβάλλεται να κυριαρχήσει η διεκδίκηση από το κράτος όλων όσων χρειάζονται, χωρίς πλαφόν και περικοπές, χωρίς καμία πληρωμή, για να έχει ο λαός όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες υγείας», επισημάνθηκε από την κεντρική ομιλήτρια του χθεσινού συλλαλητηρίου που έγινε στην κεντρική πλατεία Καρδίτσας για τα προβλήματα στον τομέα της υγείας, κ. Αργυρώ Χαλάτση, μέλος του Συλλόγου Γυναικών Ν. Καρδίτσας και μέλος του ΔΣ της ΟΓΕ. Είναι χαρακτηριστικά τα όσα ειπώθηκαν και από τον πρόεδρο της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών και Κ.Υ. Νομού Καρδίτσας κ. Κώστα Αθανασίου. Στο χαιρετισμό του ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αν εάν δεν γίνουν τα επόμενα χρόνια προσλήψεις, σε ορίζοντα 5ετίας, δεν θα υπάρχει Νοσοκομείο Καρδίτσας, ενώ έκανε λόγο για υποστελεχωμένα Κέντρα Υγείας με ελλείψεις γιατρών, χωρίς εξοπλισμό, χωρίς ακτινολογικά και μικροβιολογικά εργαστήρια. Το συλλαλητήριο οργανώθηκε από το Σύλλογο Γυναικών Καρδίτσας και συμμετείχαν σε αυτό δεκάδες φορείς και εκατοντάδες κάτοικοι του νομού. Στο τέλος, ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους.

Η κ. Χαλάτση, κατά την ομιλία της αφού καλωσόρισε τους πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην πόλη και μετέφερε το πάγιο αίτημα να σταματήσουν οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και πόλεμοι ΕΕ – ΗΠΑ – ΝΑΤΟ, τόνισε πως το συλλαλητήριο είναι η κορύφωση μιας σειράς πρωτοβουλιών, συσκέψεων και κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν σύλλογοι γυναικών του νομού και ομάδες γυναικών πριν από δύο χρόνια. μεταξύ άλλων, ανέφερε: » Ξεκινήσαμε το ‘15 με συσκέψεις μαζικών φορέων εργαζομένων, αγροτών, συνταξιούχων, επιστημόνων της Καρδίτσας. Αποφασίστηκε η κοινή δράση, πάνω σε ένα πλαίσιο αιτημάτων που επικεντρωνόνταν στην αποκλειστικά δημόσια δωρεάν υγεία σαν λαϊκό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα που έχει μετατραπεί, με ευθύνη των αντιλαϊκών πολιτικών που εκπορεύονται από την λογική του κέρδους των μεγαλοεπιχειρηματιών και στον χώρο της υγείας και εφαρμόζονται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Ακολούθησαν υπομνήματα, παραστάσεις διαμαρτυρίας στο νοσοκομείο και κορυφώθηκε με συλλαλητήριο τον Μάη του 2015.
Επανήλθαμε, αφού η κατάσταση στον χώρο της υγείας επιδεινώνεται. Βαθιές ανατροπές συνεχίζουν να πραγματοποιούνται στο δημόσιο σύστημα υγείας – πρόνοιας. Αντιασφαλιστικοί νόμοι ήδη εφαρμόζονται. Ταυτόχρονα χειροτερεύουν όλο και περισσότερο οι συνθήκες διαβίωσης και εργασίας, των λαίκών στρωμάτων, δηλαδή της φτώχειας, της ανεργίας,των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της ανασφάλειας και του άγχους.
Οι σύλλογοι γυναικών μέλη της ΟΓΕ, δηλαδή η Ομάδα Γυναικών Ταμασίου, ο Σύλλογος Γυναικών της Σέκλιζας και ο Σύλλογος Γυναικών της Καρδίτσας, μαζί με τους αγροτικούς συλλόγους της περιοχής των Σοφάδων και του Παλαμά αλλά και τους αντίστοιχους Εμπορικούς συλλόγους και άλλους φορείς των περιοχών αυτών, κινητοποίηθηκαν το προηγούμενο διάστημα για τις ελλείψεις στα κέντρα υγείας, όπως επίσης και για το κέντρο υγείας Μουζακίου. Συμπαραστάτες ήταν τα λαϊκά στρώματα των περιοχών αυτών, έτσι ώστε οι παραστάσεις διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκαν να είναι μαζικές. Στη σύσκεψη στην Καρδίτσα αποφασίστηκαν τόσο το διεκδικητικό πλαίσιο όσο και οι μορφές κινητοποιήσεων. Ακολούθησε παράσταση διαμαρτυρίας στο νοσοκομείο Καρδίτσας και φτάσαμε στο σημερινό μας συλλαλητήριο, με την συμμετοχή πρωτοβάθμιων εργατικών σωματείων, αγροτικών συλλόγων, συλλόγων αυτοαπασχολουμένων, σωματείων συνταξιουχικών, γυναικείων και δευτεροβάθμιων φορέων.
Στόχος μας είναι κύρια, να αναδείξουμε τις αιτίες και τους υπαίτιους αυτής της κατάστασης. Να οργανώσουμε τη δική μας αντεπίθεση πάνω σε γερές βάσεις.
Σαν βασική αιτία της κατάστασης που βιώνουμε, θεωρούμε ότι είναι η στρατηγική της ΕΕ «Υγεία 2014 – 2020» που κάνει λόγο για «βιώσιμα συστήματα Υγείας». Πως μεταφράζεται αυτό; Μείωση των κρατικών δαπανών που αφορούν υπηρεσίες υγείας που παρέχονται από το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία δωρεάν και αύξηση του μέρους εκείνου που παρέχεται σε ανταποδοτική βάση δηλαδή απευθείας πληρωμές από τους ασφαλισμένους και τους ασθενείς. Αυτό υλοποιείται από όλες τις χώρες κράτη-μέλη της ΕΕ και στην Ελλάδα φυσικά. Με λίγα λόγια αντιμετωπίζεται η Υγεία και Πρόνοια όχι σαν κοινωνικό δικαίωμα αλλά σαν εμπόρευμα, που πουλώντας το, βγάζεις κέρδος.
Τα μέτρα που προωθούνται έχουν στόχο αφ’ ενός μεν να πληρώνουν για παροχές δήθεν δωρεάν υγείας όλο και περισσότερο οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες και αφ’ ετέρου να διαχειριστούν τις πιο ακραίες συνέπειες αυτής της πολιτικής με υποτυπώδεις και ανεπαρκέστατες υπηρεσίες υγείας μέσα από ένα δίκτυο κρατικών και μη κρατικών δομών (ΜΚΟ, εθελοντές. Εκκλησία) με τη στήριξη της ΕΕ, Κυβέρνησης, επιχειρηματιών κλπ.
Ετσι λειτουργούν η σωρεία των κοινωνικών ιατρείων, φαρμακείων και άλλων δομών που λειτουργούν στα πλαίσια των Δήμων.
Αξιοποιείται ο «εθελοντισμός», με στόχο: τη τσάμπα εργασία – χωρίς δικαιώματα, προκειμένου να μη στοιχίζει στο κράτος η παροχή των υπηρεσιών αυτών, αλλά ταυτόχρονα να συγκαλύψουν τις δικές τους ευθύνες για τα τεράστια κοινωνικά προβλήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα, που τα διόγκωσε η κρίση και τα μνημόνια, να δημιουργήσουν συνενόχους γι’ αυτά τα προβλήματα και τέλος να αμβλύνουν συνειδήσεις, να δημιουργήσουν υποταγμένους και συμβιβασμένους ανθρώπους. Πάνω απ’ όλα θέλουν να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα, για να προλάβουν την όξυνση των αντιθέσεων, που θα προκαλέσουν κοινωνικές ρήξεις.
Στη χώρα μας ειδικότερα η πολιτική αυτή εκφράζεται με τις σημαντικές αναδιαρθρώσεις, που υλοποιούνται από την σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, σε υπηρεσίες και παροχές των ασφαλιστικών ταμείων και των κρατικών μονάδων, μειωμένες υποδομές, υπηρεσίες και προσωπικό, ανεπάρκεια που βρίσκεται σε συνεχή επιδείνωση. Μάλιστα ότι κόβεται επιβαρύνει τους ασθενείς πολλαπλάσια, γιατί αυξάνονται οι πληρωμές σε εξετάσεις, φάρμακα κλπ.
Σε αυτό το πλαίσιο βασίζεται και η παντελής απαξίωση του Νοσοκομείου, των αγροτικών ιατρείων, του ΠΕΔΥ και των Κέντρων υγείας της Καρδίτσας, με τεράστιες ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, υγειονομικό υλικό, αντιδραστήρια και φάρμακα.
Σημαντικός τομέας αποτελεί η ΠΦΥ που οι υπηρεσίες της ποσοστιαία ξεπερνούν το 80% του συνόλου των υπηρεσιών υγείας. Η μεγάλη σημασία της για την ατομική αλλά και τη δημόσια υγεία, οφείλεται στο ότι πρέπει να καλύπτει μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών πρόληψης και προαγωγής της υγείας, που αφορούν όλους τους ανθρώπους, είτε υγιείς είτε όχι.
Σήμερα η ΠΦΥ στη χώρα μας παρέχεται από το ΠΕΔΥ, που προήλθε από τη συνένωση μονάδων του ΕΟΠΥΥ, τα δημόσια κέντρα υγείας και άλλες μονάδες(εξωτερικά ιατρεία, δημοτικά ιατρεία, ιατρεία των ΜΚΟ, της εκκλησίας και άλλα φιλανθρωπικού τύπου, ιδιωτικά ιατρεία και επιχειρήσεις υγείας, τα διαφόρων τύπων διαγνωστικά κέντρα).
Η ίδια η ΕΕ, το ΔΝΤ, οι Κυβερνήσεις, επιστημονικοί σύλλογοι και εταιρείες, έχουν κοινή θέση ότι από την ΠΦΥ εξαρτάται η μείωση των κρατικών και ασφαλιστικών δαπανών για την υγεία του λαού. Στο πλαίσιο αυτό το κυβερνητικό σχέδιο για την ΠΦΥ, είναι εναρμονισμένο με τις αναδιαρθρώσεις στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα και στην Υγεία και από αυτήν τη σκοπιά δεν μπορεί να λύσει προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων τα υπαρκτά προβλήματα. Στο έδαφος αυτό ενοχοποιούνται και περικόπτονται οι δημόσιες παροχές Υγείας ως «σπατάλη» και «νοικοκύρεμα», καταργούνται κρατικές μονάδες στο όνομα της «ορθολογικής ανάπτυξης», εντείνεται η εκμετάλλευση των εργαζομένων στην Υγεία. Αυτήν την ανάπτυξη υπηρετεί το καθεστώς της κινητικότητας και της διαθεσιμότητας των εργαζομένων.
Έτσι διαμορφώνεται ένα συνοθύλευμα μονάδων του εμπορευματοποιημένου δημόσιου και του ιδιωτικού επιχειρηματικού τομέα, των αυτοαπασχολουμένων, των ΜΚΟ, των κοινωνικών ιατρείων και φαρμακείων, των Δήμων κλπ. Θεσμοθετήθηκε μάλιστα με διάφορους νόμους η δυνατότητα της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης να χρηματοδοτούν ιδιαίτερα για την ΠΦΥ την ανάπτυξη, τη στελέχωση, τον εξοπλισμό μονάδων υγείας, τη χρηματοδότηση κινήτρων (σε είδος και σε χρήμα) στο όνομα της κάλυψης των ελλείψεων σε γιατρούς σε Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία κλπ. Αυτά τα μέτρα εντάσσονται στο σχεδιασμό της πλήρους ανάθεσης της ΠΦΥ στους Δήμους, οι οποίοι στο όνομα των αναγκών σε τέτοιες υπηρεσίες και σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότησή τους θα εφαρμόσουν την ανταποδοτικότητα στις παροχές με επιβολή ή αύξηση της τοπικής φορολογίας.
Αυτό όλο το συνοθύλευμα – όχι τυχαία – το ονομάζουν «Δίκτυο ΠΦΥ», αφού καμία σχέση δεν έχει ούτε με «ενιαίο», ούτε με «σύστημα» και πολύ περισσότερο αποκλειστικά κρατικό και δωρεάν όπως θα έπρεπε να είναι.
Στη βάση αυτή αλλάζεται ο τρόπος που θα γίνεται «η αγορά υπηρεσιών υγείας»-όπως το ονομάζουν- μέσω του οικογενειακού γιατρού προκειμένου, όπως λένε, να περιοριστεί το «κόστος» που προκαλεί στο σύστημα ο ασφαλισμένος. Ο οικογενειακός γιατρός θα λειτουργεί σαν «κόφτης» ώστε πρακτικά να διασφαλίζει – και μάλιστα έναντι ποινής– ότι αυτά που θα «στοιχίζει» ο ασφαλισμένος δεν θα υπερβαίνουν το όριο των πετσοκομμένων προϋπολογισμών.
Η επέκταση της εφαρμογής των λεγόμενων θεραπευτικών, διαγνωστικών και φαρμακευτικών «πρωτοκόλλων», αποτελούν τα εργαλεία επιβολής και ελέγχου αυτών των περικοπών και εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό. Τη μείωση του λεγόμενου «μη μισθολογικού κόστους», που στοχεύει στην τόνωση της ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρήσεων, με εργαζόμενους που θα «στοιχίζουν» ακόμα πιο φθηνά σε κράτος κι επιχειρηματίες. Αντίστοιχα, η εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας υγείας που θα «πιστώνεται» κάθε χρόνο, αποτελεί και αυτή ένα ακόμα εργαλείο προκειμένου να ελέγχεται το όριο δαπανών στις υπηρεσίες υγείας. Θα αξιοποιηθούν για περικοπές και περιορισμό στις ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις, στα φάρμακα, την παραμονή για νοσηλεία κτλ.
Από τη στιγμή που βασικό κριτήριο για την αξιολόγηση των γιατρών είναι ο περιορισμός του «κόστους» των ασφαλισμένων και απ’ αυτό θα κρίνεται και η ανανέωση της σύμβασής τους δημιουργείται το έδαφος για περιορισμό των αναγκαίων εξειδικευμένων ιατρικών, εργαστηριακών και διαγνωστικών εξετάσεων.
Είναι βέβαιο ότι με αυτά τα κριτήρια παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ και σε συνδυασμό με τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, εργαστήρια και προσωπικό, οι λαϊκές οικογένειες θα εξαναγκαστούν να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να έχουν τέτοιες υπηρεσίες τόσο από τον εμπορευματοποιημένο δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα της υγείας.
Σε εφαρμογή και συνέχεια αυτών των πολιτικών είναι η ψήφιση τον Αύγουστο των Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤοΜΥ), που διαφημίζονται από το κυβερνητικό επιτελείο και τους τοπικούς βουλευτές, ως μια επιπλέον «δομή» που αποκεντρώνει και ενισχύει ακόμα περισσότερο το δημόσιο σύστημα ΠΦΥ και εξασφαλίζει την «καθολικότητα» και την «ισότιμη πρόσβαση» στις υπηρεσίες υγείας. Αυτές οι μονάδες θα απαρτίζονται από έναν Γενικό Γιατρό ή Παθολόγο ή Παιδίατρο που θα αποτελούν τον οικογενειακό γιατρό στους ενήλικες και στα παιδιά. Επίσης θα υπάρχει ένας νοσηλευτής και ένας διοικητικός υπάλληλος. Συνολικά οι Τοπικές Ομάδες δε θα ξεπερνούν τα 12 άτομα σε κάθε Δήμο και η κάθε μία (1 γιατρός, 1 νοσηλευτής, 1 διοικητικός) θα έχει στην ευθύνη της 10.000 – 12.000 άτομα και θα εργάζονται σε δύο βάρδιες από τις 8π.μ. έως τις 10μμ.
Με βάση τον αριθμό και τη σύνθεση αυτών των Τοπικών Ομάδων μόνο σαν αστείο ακούγεται ο ισχυρισμός ότι θα παρέχουν υπηρεσίες πρόληψης, προαγωγής της υγείας στην οικογένεια, στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς, στους χρόνιους πάσχοντες, την προγραμματισμένη φροντίδα ενηλίκων και παιδιών, κατ’ οίκον νοσηλεία, εκτίμηση ψυχικών νόσων, αντιμετώπιση οξέων προβλημάτων υγείας, καταγραφή επιδημιολογικών στοιχείων και πολλά άλλα που αναφέρει το κυβερνητικό σχέδιο. Ποιος θα τα κάνει όλα αυτά; Ο ένας γιατρός μαζί με το νοσηλευτή και το διοικητικό για 10.000 τουλάχιστον άτομα; Ποιους κοροϊδεύουν όταν με τα παραπάνω δεδομένα είναι ζήτημα εάν θα προλαβαίνουν ακόμα και να συνταγογραφούν και το πολύ – πολύ να κάνουν και κάποια στοιχειώδη εξέταση.
Η ίδια η κυβέρνηση έχει ομολογήσει ότι το δίκτυο αυτό θα απευθύνεται μόλις στο 30% του πληθυσμού, ενώ ακόμα και αυτές οι ανεπαρκείς προσλήψεις θα είναι διετούς απασχόλησης.
Τα Κέντρα Υγείας που προβλέπεται να «ιδρυθούν» με την αλλαγή της ταμπέλας των ΠΕΔΥ, ποιες ανάγκες ΠΦΥ θα καλύπτουν όταν δεν υπάρχουν γιατροί βασικών ειδικοτήτων, εργαστήρια κ.λπ. και μάλιστα θα εφημερεύουν και το βράδυ; Πολύ περισσότερο που οι γιατροί αυτών των Κέντρων Υγείας θα εφημερεύουν και στο νοσοκομείο αναφοράς και επιπλέον θα συμμετέχουν και στα ιδιωτικά απογευματινά ιατρεία των νοσοκομείων, προκειμένου να τονωθούν οι εισπράξεις, πουλώντας υπηρεσίες στους ασθενείς.
Είναι φανερό ότι οι ΤοΜΥ δεν αποτελούν ενίσχυση της Δημόσιας ΠΦΥ. Αυτό θα ίσχυε εάν αποτελούσαν αποκεντρωμένες μονάδες ενός αναπτυγμένου κρατικού συστήματος ΠΦΥ με επαρκή σε αριθμό, σε στελέχωση και εξοπλισμό Κέντρων Υγείας που θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης, εξειδικευμένα κατά φύλο, ηλικία, πάθηση, έγκαιρα και αποτελεσματικά κοντά στον τόπο κατοικίας, σπουδών, άθλησης, εργασίας κλπ.
Γι’ αυτό για το λαό και τους εργαζόμενους στην υγεία σημαίνει επιδείνωση των παροχών και των συνθηκών δουλειάς. Με ποιοτικά υποβαθμισμένες υπηρεσίες για τους ασθενείς και τις λαϊκές οικογένειες και με χαμηλά αμειβόμενους και περιστασιακά εργαζόμενους υγειονομικούς.Πανελλαδικά, στα δημόσια νοσοκομεία, περίπου το 20 – 25% των εργαζομένων δουλεύουν σήμερα με ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Οι συνέπειες από την επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στα κρατικά νοσοκομεία είναι πολυεπίπεδες, παίρνοντας υπόψη και το γεγονός ότι οι κενές θέσεις σε προσωπικό είναι τουλάχιστον 25.000 σε ό,τι αφορά τους νοσηλευτές και 6.000 σε ό,τι αφορά τους γιατρούς, χωρίς κι αυτά τα νούμερα να αντιστοιχούν στις σύγχρονες ανάγκες.
Πρόκειται για εργαζόμενους με πετσοκομμένα ή και χωρίς δικαιώματα, που προσφέρουν υπηρεσίες ζωτικής σημασίας, σε εξοντωτικούς ρυθμούς και από θέση ευθύνης, μαζί με το μόνιμο προσωπικό. Με μισθούς πείνας, τους οποίους σε πολλές περιπτώσεις κάνουν μήνες να τους πάρουν, με απλήρωτες δεδουλευμένες ώρες, όπως αργίες, εφημερίες, νυχτερινά, ανύπαρκτες άδειες και επιδόματα, κ.ο.κ., ενώ είναι ο εύκολος στόχος της εργοδοτικής τρομοκρατίας.
Δε πάει άλλο η κατάσταση που βιώνει η λαϊκή οικογένεια σε όλους τους τομείς της ζωής της. Δε συμβιβαζόμαστε με τα ψίχουλα που μας δίνουν ή που υπόσχονται ότι θα μας δώσουν μέσα από την «δίκαιη ανάπτυξη» που διαφημίζουν. Διεκδικούμε ό,τι μας ανήκει, όλα όσα μπορεί να προσφέρει σήμερα η επιστήμη και η τεχνολογία για τη βελτίωση της ζωής όλων των ανθρώπων, αυτών που ο μόχθος και η εκμετάλλευση τους φθείρει την ζωή και την υγεία.
Με τη σημερινή συγκέντρωση κάνουμε ακόμα πιο σαφές ότι δεν θα ανεχτούμε και δεν θα συμβιβαστούμε με ένα τέτοιο παρόν και μέλλον, που σχεδιάζουν και οργανώνουν για μας και τις οικογένειες μας.Με την παρουσία μας στέλνουμε ένα μήνυμα σε όσες και όσους δεν αποφάσισαν ακόμα να σηκώσουν κεφάλι, να καθήσουν και να σκεφτούν: Πώς, ποιοι και με πόσους τρόπους πασχίζουν να μας κρατήσουν ακίνητους, αμίλητους, συμβιβασμένους. Να τους ακυρώσουμε τα σχέδια.
Δεν υπάρχουν σωτήρες. Μόνοι μας πρέπει να αποφασίσουμε να σηκώσουμε ψηλά το κεφάλι, να συνειδητοποιήσουμε ότι για να σωθούμε πρέπει να ενώσουμε τη φωνή και τη γροθιά μας, με όλες τις λαϊκές οικογένειες.
Όλοι εμείς εδώ αποδείξαμε με την μέχρι τώρα πορεία των κινητοποιήσεων μας, ότι δεν αρκούμαστε με το «ελάχιστο» και με τις μειωμένες απαιτήσεις για ότι σχετίζεται με την πρόληψη, τη θεραπεία και την αποκατάσταση της υγείας μας. Διατρανώνουμε και απ’ αυτό το βήμα ότι στο εργατικό και λαϊκό κίνημα επιβάλλεται να κυριαρχήσει η διεκδίκηση από το κράτος όλων όσων χρειάζονται, χωρίς πλαφόν και περικοπές, χωρίς καμία πληρωμή, για να έχει ο λαός όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες υγείας. Ορθώσαμε και θα συνεχίσουμε να ορθώνουμε το ανάστημά μας και να διεκδικούμε την πλήρη ανάπτυξη ενός κρατικού και απολύτως δωρεάν συστήματος υγείας και ΠΦΥ, με Κέντρα Υγείας και περιφερειακά ιατρεία με πλήρη στελέχωση με γιατρούς όλων των ειδικοτήτων και οικογενειακούς γιατρούς, με υγειονομικούς όλων των κλάδων και σύγχρονο εξοπλισμό που να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών της περιοχής μας, όλο το 24ωρο, όλες τις μέρες του χρόνου. Δεν αρκεί μόνο αυτό! Οι διεκδικήσεις αυτές και η πάλη για να κατακτηθούν, είναι απόλυτα αναγκαίο να εντάσσονται στην προοπτική βαθύτερων ανατροπών στην οικονομία και την κοινωνία, για μια ανάπτυξη που όλες οι σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας θα μπαίνουν στην υπηρεσία της λαϊκής υγείας, δωρεάν και καθολικά, διασφαλισμένες.
Γι αυτό το κίνημα πρέπει να στραφεί σε κατεύθυνση ρήξης, σύγκρουσης, ενάντια στον πραγματικό μας αντίπαλο που δεν είναι άλλος από το ίδιο το σύστημα που γεννά τις ανισότητες που ζούμε.
Είναι η μόνη ρεαλιστική προοπτική για το λαό, γιατί ενισχύει τον αγώνα σήμερα, δημιουργεί τις προϋποθέσεις οριστικής λύσης των προβλημάτων υπέρ του λαού αύριο.

Υπόμνημα

Μεταξύ άλλων στο ψήφισμα- υπόμνημα προς τον υπουργό Υγείας κ. Ξανθό με κοινοποίηση στα κόμματα της Βουλής, εκτός της Χ.Α., επισημαίνεται:

ΓΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ:
• Μια σειρά κλινικές ή λειτουργούν εκ περιτροπής με κλινική διπλανού νομού (ΩΡ/ΛΑ), ή υπολειτουργούν (μαιευτική που δεν γίνονται τοκετοί) και άλλες δεν λειτουργούν.
• Ο αξονικός τομογράφος δεν λειτουργεί σε 24ωρη βάση αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο προσωπικό.
Με βάση αυτά τα στοιχεία απαιτούμε:
1.Άμεση χρηματοδότηση του νοσοκομείου μας
2.Κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού, νοσηλευτικού και τεχνολογικού προσωπικού.
3.Αύξηση των κονδυλίων για τις εφημερίες των ιατρών και του λοιπού προσωπικού.
4. Άμεση πρόσληψη τεχνολόγων για την λειτουργία του αξονικού τομογράφου σε 24ωρη βάση.
ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΔΥ:
Μια σειρά ιατρεία υπολειτουργούν με ένα μόνο γιατρό(παθολογικό, χειρουργικό,παιδιατρικό,γαστρεντερολογικό,μικροβιολογικό),ενώ μια σειρά άλλα δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης ιατρικού προσωπικού(οφθαλμίατρος,νευρολόγος, ψυχίατρος, πνευμονολόγος, καρδιόλογος, ω/ριλα, γυναικολόγος, ουρολόγος, δερματολόγος, ορθοπαιδικός-δερματολόγος)
Με βάση αυτά τα στοιχεία απαιτούμε:
1.Μαζικές προσλήψεις γιατρών όλων των ειδικοτήτων λόγω ΤΩΡΑ!
2.Πρόσληψη προσωπικού όλων των ειδικοτήτων με πλήρη, μόνιμη και αποκλειστική απασχόληση.
3.Πλήρη κάλυψη με ιατρικά μηχανήματα
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ:
ΣΟΦΑΔΩΝ:
• Το Κέντρο Υγείας Σοφάδων καλύπτει περισσότερα από 30 χωριά, με ένα σημαντικό μέρος τους να είναι ορεινά ή ημιορεινά: Προβλέπονται 24 Ειδικευμένοι ιατροί, αλλά υπηρετούν πολύ λιγότεροι.
• Υπάρχουν 15 αγροτικά ιατρεία για τα οποία προβλέπονται 22 γιατροί, σήμερα όμως αρκετά αγροτικά ιατρεία είναι κλειστά.
Με βάση αυτά τα στοιχεία απαιτούμε:
• Προσλήψεις μόνιμου εξειδεικευμένου ιατρικού προσωπικού και πιο συγκεκριμένα: οδοντίατρου, παιδίατρου, ακτινολόγου.
• Προσλήψεις αγροτικών γιατρών ώστε να καλυφθούν οι ελλείψεις σε όλα τα αγροτικά ιατρεία
• Προσλήψεις μόνιμου βοηθητικού προσωπικού και πιο συγκεκριμένα
οδηγών ασθενοφόρων, τραυματιοφορέων, καθαριστριών και προσωπικού φύλαξης κτιρίων
ΠΑΛΑΜΑ:
• Το Κέντρο Υγείας Παλαμά καλύπτει περίπου 25 χωριά: Προβλέπονται 18 Ειδικευμένοι ιατροί, αλλά δεν καλύπτονται οι ειδικότητες.
• Υπάρχουν 10 αγροτικά ιατρεία και σ’ αυτά προβλέπονται 14 γιατροί. Σήμερα υπηρετούν 10 γιατροί.
Με βάση αυτά τα στοιχεία απαιτούμε:
• Προσλήψεις μόνιμου ιατρικού προσωπικού όλων των ειδικοτήτων.
• Κάλυψη όλων των αγροτικών ιατρείων.
• Πρόσληψη μόνιμου διοικητικού προσωπικού.
• Προσλήψεις προσωπικού στο ΕΚΑΒ ώστε να καλύπτονται όλες οι βάρδιες.
• Επαναχορήγηση μικροβιολογικού και ακτινολογικού μηχανήματος για κάλυψη των εργαστηριακών εξετάσεων.
ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ:
Το ΚΥ Μουζακίου, που έχει στην ευθύνη του και την κάλυψη των χωριών της Αργιθέας, καλύπτει περισσότερα από 50 χωριά που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ορεινά και ημιορεινά.
 Προβλέπονται 16 Ειδικευμένοι ιατροί, αλλά δεν καλύπτονται όλες οι ειδικότητες.
 Το κέντρο υγείας στελεχώνεται από γιατρούς άλλων περιφερειακών αγροτικών ιατρείων.
 Υπάρχει έλλειψη αναλώσιμων υλικών, αντιδραστηρίων στο μικροβιολογικό τμήμα.
 Το ακτινολογικό τμήμα υπολειτουργεί εξαιτίας των συχνών αποσπάσεων του προσωπικού.
 Υπάρχουν 24 αγροτικά ιατρεία για τα πάνω από 50 χωριά της περιοχής. Για τα ιατρεία αυτά προβλέπονται 28 γιατροί, όμως υπηρετούν πολύ λιγότεροι με αποτέλεσμα αρκετά ιατρεία να είναι κενά. Εδώ ανήκει και ο ορεινός όγκος της Αργιθέας που έχει και τα περισσότερα κενά.
 Στο ΕΚΑΒ δεν καλύπτονται όλες οι βάρδιες, με τη νυχτερινή να μην υπάρχει ουσιαστικά.
Με βάση αυτά τα στοιχεία απαιτούμε:
Προσλήψεις μόνιμου ιατρικού προσωπικού όλων των ειδικοτήτων.
• Κάλυψη όλων των αγροτικών ιατρείων.
• Προσλήψεις προσωπικού στο ΕΚΑΒ ώστε να καλύπτονται όλες οι βάρδιες.
• Κάλυψη των αναγκών του μικροβιολογικού τμήματος

Εκτιμούμε πως η πολιτική της ΕΕ και των εκάστοτε κυβερνήσεων για την υγεία αποτελεί μέρος της γενικότερης πολιτικής τους που υπηρετεί τα μεγάλα, μονοπωλιακά συμφέροντα και ικανοποιεί όλο και λιγότερες από τις σύγχρονες ανάγκες μας.
Θεωρούμε ότι οι υπηρεσίες Υγείας πρέπει να αποτελούν κατοχυρωμένο λαϊκό δικαίωμα που θα παρέχεται σε όλους δωρεάν και δε θα λειτουργεί ως εμπόρευμα ή φιλανθρωπία.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

1.Κρατική χρηματοδότηση της ΠΦΥ και όλου του Συστήματος Υγείας.
2.Να μην λειτουργήσουν οι Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤοΜΥ) γιατί ουσιαστικά θα αποτελέσουν τον «ακρωτηριασμό της ΠΦΥ», οδηγώντας την σε περαιτέρω ιδωτικοποίηση. Θα λειτουργούν με εργαζόμενους με ελαστικές μορφές απασχόλησης, ενώ δεν προβλέπεται χρηματοδότησή από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά από προγράμματα ΕΣΠΑ, την οποία ακόλουθα θα αναλάβουν Δήμοι και Περιφέρεια.
3.Κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών στον κλάδο υγείας όλων των ασφαλιστικών ταμείων.
4. Κατάργηση κάθε πληρωμής για υγεία – φάρμακα, για να είναι η παροχή πραγματικά δωρεάν.
5.Πρόσληψη προσωπικού όλων των ειδικοτήτων με πλήρη, μόνιμη και αποκλειστική απασχόληση στο νοσοκομείο, ΠΕΔΥ, Κέντρα Υγείας του νομού Καρδίτσας
6.Καμία συγχώνευση ή κατάργηση υπηρεσίας του ΠΕΔΥ, νοσοκομειακής μονάδας ή κλινικής στο νομό μας.
7.Λειτουργία δημόσιων και δωρεάν υπηρεσιών νοσηλείας στο σπίτι.
8. Καμία κατάργηση στις εξετάσεις. Δωρεάν όλες οι προληπτικές εξετάσεις και οι εξετάσεις /βεβαιώσεις των μαθητών για σχολική χρήση
9 Ένταξη όλων των νέων εμβολίων στο Εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμού.
10 Πλήρεις και δωρεάν οδοντιατρικές υπηρεσίες πρόληψης και θεραπείας .
11.Άμεση λήψη μέτρων υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, στα σχολεία, στις παιδικές χαρές, στους χώρους αθλητισμού κλπ. από γιατρούς εργασίας και τεχνικούς ασφάλειας που θα ανήκουν σε κρατικό σώμα και όχι σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.
12. Δωρεάν όλος ο προγεννητικός έλεγχος για όλες τις έγκυες και όλη η διαδικασία (εξετάσεις, φάρμακα, επεμβάσεις) της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.
13.Επαναχορήγηση του επιδόματος τοκετού σε όλες τις γυναίκες, και των επιδομάτων σε ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες, πολύτεκνες γυναίκες και μονογονεϊκές οικογένειες.

ΠΗΓΗ

Prev "Η Βραδιά του ερευνητή" σε σχολεία της Καρδίτσας
Next Φεστιβάλ "Αιχμές" από τον ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ