Υπουργείο Υποδομών και ΟΣΕ επενδύουν στο Σιδηρόδρομο του Βόλου

Τι είπε ο Χ. Σπίρτζης για αεροδρόμιο και τα οδικά έργα της Μαγνησίας –

 

Τους όρους της Ανάπτυξης στο Νομό Μαγνησίας έθεσε ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο του Ομίλου Καρεκλίδη με τη συνεργασία της 24 MEDIA που ξεκίνησε χθες στον Βόλο και προτεραιότητα για την Κυβέρνηση αποτελεί ο Σιδηρόδρομος, σε συνδυασμό και με το λιμάνι.

Ο Υπουργός επιτέθηκε στη ΝΔ για την υπόθεση της Μαρέβας Μητσοτάκη και δήλωσε πως η χώρα πληρώνει τους φορολογικούς παραδείσους που επέλεξε ένα πολιτικό σύστημα να συναλλάσσεται εδώ και χρόνια. Τόνισε επίσης πως  στο παρελθόν η χώρα σχεδίαζε με ψέματα fake υποδομές.

«Οι υπουργοί είχανε ρόλο καλοχαιρέτα και τα έργα πηγαίνανε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα.  Χρειάστηκαν 60 χρόνια για να συνδέσουνε την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη», είπε και αναφέρθηκε στα παγκοσμίως πρωτότυπα έργα του δρόμου που κλείνει για να λειτουργήσει το χιονοδρομικό του Πηλίου και του περιφερειακού στο τμήμα Λαρίσης –Κραυσίδωνα που αποτελεί επίσης μια πρωτοτυπία και ένα δείγμα για το πώς κατασκευάζονται τα έργα στην Ελλάδα.

Τα έργα πρέπει να κατασκευάζονται για να παράγουν πλούτο

«Για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία απέκτησε το Υπουργείο γενική διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών. Πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για το πώς κατασκευάζουμε τις υποδομές. Η συνήθεια για όλους ήταν να ανακοινώνονται έργα πολλά εκ των οποίων χωρίς βιωσιμότητα και στη συνέχεια να δανείζεται η χώρα για να τα κατασκευάσει χωρίς όμως κανένα σχέδιο. Τα έργα πρέπει να κατασκευάζονται για να παράγουν πλούτο , να στηρίζουν την παραγωγική ανασυγκρότηση και να στηρίζουν τις παραγωγικές δομές της χώρας. Όλα αυτά τα χρόνια η κοινωνία παιδεύτηκε από λαϊκίστικες λογικές , με ψεύτικες αρχές, ψεύτικες ιεραρχήσεις και ψεύτικες υποδομές. Πρέπει να πολεμήσουμε όλοι μαζί για να δούμε ποια έργα έχει ανάγκη η χώρα για να υποστηρίξουμε. Η Θεσσαλία είναι μια περιοχή που είναι «πλούσια» σε fake σχεδιασμό και fake υποσχέσεις. Ο Ε-65 είναι ο μόνος δρόμος στον πλανήτη που κατασκευάστηκε το μεσαίο τμήμα του. Ούτε μελέτες υπήρχαν , ούτε προϋπολογισμός.  Για να γίνει επανεκκίνηση του έργου πρέπει να γίνει επαναξιολόγηση», δήλωσε.

Είπε πως δεν θα γίνονται πλέον τμηματικά έργα, αλλά θα υπάρχουν ολιστικές θεωρήσεις. Ανακοίνωσε πως θα συνδεθεί η Εγνατία με τις τουριστικές και βιομηχανικές περιοχές και θα γίνουν επενδύσεις στον τομέα του σιδηροδρόμου στα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης.

«Φοροδιαφεύγανε σε φορολογικούς παραδείσους»

Επιτέθηκε στις εταιρείες διαχείρισης των κλήσεων των ταξί με τις οποίες δημιουργήθηκε μείζον θέμα σε όλη τη χώρα και δήλωσε πως δεν είναι εναντίον της καινοτομίας αλλά δεν μπορούσε να ανεχτεί η Κυβέρνηση εταιρείες με μετοχικά σχήματα εξωχώριες εταιρείες.

«Προχωράμε σε θεσμικές αλλαγές που δεν επιτρέπουν σε κανέναν να βάλει το χέρι στο μέλι και ξέρουμε ότι οι αλλαγές αυτές φέρνουν τριγμούς. Διαμαρτύρονται οι δήμαρχοι για τις απ΄ευθείας αναθέσεις γιατί δεν μπορούν να δίνουν 40 έργα στον ίδιο άνθρωπο», είπε.

Ο Υπουργός ανέφερε πως θα χρηματοδοτούνται μόνο βιώσιμα έργα, είπε πως γίνονται προσπάθειες με τις εταιρείες μείωσης των διοδίων  και έκανε έναν απολογισμό των κονδυλίων που έχουν διατεθεί για τα αντιπλημμυρικά της Σκοπέλου και τις μελέτες στη Μαγνησία.

«Ζήτησε ο Περιφερειάρχης να μειωθεί η φορολογία και οι ασφαλιστικές εισφορές . Πρέπει να συμβεί. Πως θα γίνει όμως αυτό όταν βλέπουμε μεγάλους επιχειρηματίες και τμήμα του πολιτικού συστήματος να έχουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό , να μην φορολογούνται και όταν τολμήσει να τα βάλει κάποιος μαζί τους να πληρώνονται ΜΜΕ. Πώς να μειωθούν οι φόροι όταν η Μαρέβα Μητσοτάκη έχει τα χρήματά της στο εξωτερικό… Γίναμε εχθροί της τεχνολογίας και της καινοτομίας όταν ανακαλύψαμε τι συνέβαινε με τα μετοχικά κεφάλαια με τις εταιρείες διαμεσολάβησης για τα ταξί. Είναι να τρελαίνεται κανείς», δήλωσε.

Τα έργα

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως η χώρα πρέπει να ξεπεράσει πολλές αγκυλώσεις , δογματισμούς και  κακές συνήθειες.

«Δεν μπορούμε σήμερα στη χώρα να συζητάμε για οδικές συνδέσεις αν δεν υλοποιηθεί πρώτα η σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο και εάν δεν σταματήσει να περνά το τρένο μέσα από τη Νέα Ιωνία. Αυτή είναι η προτεραιότητα. Ανακοίνωσε ότι τον Ιανουάριο θα γίνει ο ενιαίος διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας.

Για την  παράκαμψη του χιονοδρομικού ολοκληρώνεται η μελέτη και θα υπογραφεί η προγραμματική για τη σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο για αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ.

Για το αεροδρόμιο ξεκαθάρισε πως οι επιχειρηματίες του τουρισμού κερδίζουν από την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη όπως είπε χαρακτηριστικά για να τον αξιοποιήσουν.

Ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ.Ζαφείρης ζήτησε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης για το αεροδρόμιο και ο κ. Σπίρτζης απάντησε πως εάν κατατεθεί πρόταση για το αεροδρόμιο βιώσιμη τότε θα εξεταστεί θετικά το αίτημα και θα ζητηθεί δανεισμός από την ευρωπαϊκή τράπεζα.

«Ο τουριστικός κλάδος είναι ευνοημένος από την κρίση και πρέπει να καταλάβει ότι πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη. Μας λέτε πως αν γίνει ο δρόμος , θα αναπτυχθεί το αεροδρόμιο και να υποκύψουμε στους εκβιασμούς των εταιρειών. Τίποτα δεν ισχύει . Βάλτε το χέρι στην τσέπη, αναπτύξτε το αεροδρόμιο και αν δικαιολογηθεί η βιωσιμότητα θα δούμε το θέμα του δρόμου. Η Πάρος δεν έχει μεγάλες μονάδες όπως η Μαγνησία και δεν έχει ενδοχώρα που διαθέτει η Μαγνησία. Εκεί, πως λειτουργεί το αεροδρόμιο. Ξεπεράστε τις προκαταλήψεις, τις κόντρες και τον λαϊκισμό και προχωρήστε. Εγώ δεν μασάω τα λόγια μου », είπε.

Τέλος αναφέρθηκε στις μελέτες των κυκλικών κόμβων του Βόλου, τις μελέτες των κόμβων στην Κριθαριά και στη Χρυσή Ακτή Παναγιάς, στην παράκαμψη του χιονοδρομικού, στη μελέτη Λαρίσης –Μπουρμπουλήθρα.                                         Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες παράκαμψης Αγριά-Λεχώνια, αλλά δεν υπάρχουν απαλλοτριώσεις  και ανακοινώθηκε πως ολοκληρώθηκε και η μελέτη του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου για ήπιες χρήσεις. Υπογράφηκε επίσης η σύμβαση μεταξύ της Νίκης Βόλου και της ΓΕΟΣΕ για την αξιοποίηση του γκαράζ στη Νέα Ιωνία. Επίσης υπογράφηκε η σύμβαση για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλος-Μηλιές. Ολοκληρώθηκε επίσης η μελέτη εισόδου της πόλης, από το ύψος της Μπουρμπουλήθρας και Κραυσίδωνα –Γορίτσα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Prev Βόλος: Χρ. Σταϊκούρας: Με τη σημερινή Κυβέρνηση δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα
Next Λ. Κρέτσος: Η Μαγνησία μπορεί να είναι «πρωταγωνίστρια» στον τομέα του κινηματογράφου